Airsoft Bulgaria Forum
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:


Автор Тема: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков  (Прочетена 1401 пъти)

Boakal

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 171
    • Профил

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
- Диод: Cree XPL HI;
- Максимали лумени: 1000;
- Цвят на светлината: 1A 6500-7000 К (студена); 3A 5000-5200 К (неутрална); 7A 3000-3300 К (топла);
- Дължина на лъча: до 400 метра до ниво лунна светлина;
- Оптична система: алуминиев рефлектор с гладко покритие, закалено ултрапрозрачно стъкло с антирефлексно покритие;
- Тяло: алуминиево с висока степен на анодизация;
- Захранване: 1 брой литиево-йонна батерия размер 18650;
- Диаметър на главата: 4,5 см;
- Диаметър на тялото: 2,56 см;
- Дължина: 14,5 см;
- Тегло без батериите: 145 гр;
- Устойчивост при падане: 1,5 метра;
- Валозащитеност: IP-X8;

НОВОВЪВЕДЕНИЯ

Следните неща вече са стандратни:
- антирефлексно стъкло;
- диод XPL-HI с избор на цветовата температура;
- медна подложка под диода;

Драйвера е с изцяло подменен софтуер който включва:
- 12 избираеми режима;
- режими с и без лунна светлина;
- режими с и без мигащи режими (SOS, велосипеден режим, проверка на батерията);
- режими стартиращи от висок към нисък и обратно;
- режим памет може да се включва и изключва;
- два режима с намалена до 50% мощност за по-малки топлини загуби ( при 50% от мощността фенера може да работи неограничено време);

Една от най-големите промени е:
- 4 кратното увеличение на честотата на използваната широчинно импулсна модулация (ШИМ, PWM) в сравнение със стария модел. По този начин примигванията стават абсолютно незабележими за човешкото око.
Това поставя фенера много близко до неговите далеч по-скъпи "маркови" братя. След тази промяна старите модели на Convoy работещи с една 18650 вече изглеждат морално остарели. Всъщност една смяна с новия драйвер ще ги "върне в играта" отново.
Новият фърмуер работи успешно на старите драйвери с 6 или 8 x 7135. Препрограмирането обаче не е по възможностите на всеки, а ако се плаща за него цената ще е повече от цената на нов драайвер която е 5 - 6$.

Новия фърмуер може да бъде свален от тук:
http://bazaar.launchpad.net/~toykeeper/flashlight-firmware/trunk/files/head:/ToyKeeper/bistro/biscotti/

Разпределение на режимите:
1. 0.1%, 1%, 10%, 35%, 100%, strobe, biking, battery-check (default)
2. 0.1%, 1%, 10%, 35%, 100%
3. 100%, 35%, 10%, 1%, 0.1%
Първите три са за обща употреба.
4. 1%, 20%, 100%, strobe, biking, battery-check, SOS
5. 1%, 20%, 100%
6. 100%, 20%, 1%
За тези които предпочитат само 3 режими.
7. 0.1%, 1%, 10%, 50%, strobe, biking, battery-check, SOS
8. 0.1%, 1%, 10%, 50%
9. 50%, 10%, 1%, 0.1%
Това са режимите с наполовина мощност. Удвоява автономията, елиминира загряването като същевременно не намалва силата на светене прекалено. Подходящи режими ако давате фенера на някой който не е в час с работата на фенера. Важно е да се уточни че Convoy C8 няма таймер за намаляване силата на светене при 100% режим. Ако бъде оставен включен в това положение при прясно заредена батерия е напълно възможно да изгори диода. Това е причината да бъдат създадени тези режими.
10. 1%, 10%, 35%, 100%
В случай че не искате режим "луна". Специално за осветяване на далечни обекти (thrower)';
11. 100%, 20%, strobe
Режима е направен по заявка на полицай и контрол на трафика;
12. 100% only
За хора искащи само един режим.

Подредба на режимите и нашето възприятие:
За пример взимаме 1000 лумена които при нашия фенер дават примерно 50 000 кандела.
Как изглеждат нещата:
0.1% мощност: 1 lm, лъч 14 m, яркост 10/100
1% мощност: 10 lm, лъч 45 m, яркост 21/100
10% мощност: 100 lm, лъч141 m, яркост 46/100
35% мощност: 350 lm, лъч 264 m, яркост 70/100
100% мощност: 1000 lm, лъч 447 m, яркост 100/100
За нашето око 35% от мощността изглежда като 70% от яркостта, като дължината на лъча е 59% от максимума.
Така направени режимите изглеждат смислени.

Ето малко повече информация за драйвера
Драйвера на Convoy C8 e от типа токов линеен стабилизатор. При него тока който се дърпа от батерията е съвсем малко по-голям с този който се подава върху диода. Това което прави стабилизатора е да изгори разликата в напрежението необходимо за работата на диода и напрежението подавано от батерията. Когато двете напрежения се изравнят линейния стабилизатор се държи като директ драйв. Характерно за тези стабилизатори е че КПД е различно в зависимост от разликата между двете напрежения и е най-виско (99%) когат двете напрежения са почти еднакви. При една литиево йонна батерия и диод XML-2 диод средното КПД е от порядъка на 85% което е повече от задоволително.
В конкретния случай е използван линеен стабилизатор модел 7135. До 8 такива стабилизатора са свързани паралелно. Всеки стабилизатор отдава 0,35А ток, при 8 такива тока е 2,8А. Важно е да се уточни че всички стабилизатори са свързани заедно и при стартирането на фенера се включват и 8-те. Ниските режими на Convoy C8 са реализирани с високочестотна ШИМ (PWM) на тока към диода която не се усеща от човешкото око.
Ето и графиката на такъв драйвер:


Много често хората смятат че силовата част на стандртния драйвер позволява фенера да свети със сила 1000 лумена. За съжаление това е възможно за кратко време и то при използването на прясно заредена вискотокова батерия. Основната причина е че за да работи успешно стабилизацията винаги имаме разлика от 0,3V между напрежението на батерията и това върху диода. Това силно ограничава силовите възможнности на драйвера. Други конкурентни фирми имат решения и с по 10 и 12 линейни стабилизатора, но те също не успяват да променят много нещата. Причината е че при 900 лумена, 100 - 200 лумена в повече не се усеща от човешкото око. А необходимата разлика в напрежението силно ограничава възможностите на батерията и реално пoвечето линейни стабилизатори губят битката с високоефективния директ драйв реализиран с FET. При него MOSFET транзистора работи в ключов режим (електронен ключ с много ниски загуби) и реално цялата мощност на батерията се прехвърля към диода. И понеже електрическите връзки не са иделани, то максималния ток се определя единствено от тяхното съпротивление.
Този проблем лесно може да се реши чрез замяна само на драйвера с такъв използван във фенерите BLF A6/Astrolux S1.
Този драйвер има турбо режим с директ драйв и таймер. Там вече лумените се вдигат на 1400 - 1600 в зависимост от качеството на батерията.
И тук идва голямото предимство на новия Convoy C8 - той идва подготвен за смяна само на драйвера. Тоест не се налага да правите друга манипулация.
Ето как може да се направи манилупацията:
https://youtu.be/Hin_ed9aTic

Новият Convoy C8 вече е наличен в магазина на Саймън:
https://ru.aliexpress.com/store/product/Clear-Convoy-C8-with-XPL-HI-LED-copper-DTP-board-and-ar-coated-inside-new-firmware/330416_32732511943.html

Линк към представянето му в BLF форума:
http://budgetlightforum.com/node/49180





Активен

Boakal

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 171
    • Профил
Re: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков
« Отговор #1 -: септември 19, 2016, 10:32:27 am »

Сравнение между стандартен Convoy C8 и други фенери с аналогичен по големина рефлектор:

Convoy C8 XM-L2 NW (18650)


Olight M22 Warrior XM-L2 neutral white (18650)


Eagle Eye X6 XP-L Hi (18650)
Активен

Boakal

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 171
    • Профил
Re: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков
« Отговор #2 -: септември 19, 2016, 10:34:13 am »

Малко реални снимки:




Различна версия на формата C8:
Активен

Boakal

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 171
    • Профил
Re: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков
« Отговор #3 -: октомври 22, 2016, 12:51:33 pm »

Най-после фенера пристигна.
Впечатления:
Определено фенера свети много добре. Мой познат има старата версия на С8 със същия XPL HI диод и твърди че този свети по-добре.
Като сила на светене разлика между него и C8 с XML-2 диод няма. Има разлика в размера и интензитета на центалното петно, а оттам и на далекобойността.
В BLF форума се появи информация че междувременно производителя на драйвера е сменил стабилизаторите 7135 с нов модел който има линейна характеристика. Освен това микропроцесора е с повишена честота. Това е добре за ШИМ, но променя режимите. Поради тази причина мигащите режими мигат "по-бързо" и ако някой държи на тях по-добре да не купува фенера.
Предимството на новия Convoy C8 e че вече спокойно може да смените този драйвер с BLF драйвер и да получите 1400 лумена в режим турбо. Освен медна подложка има и (DTP) директен термичен път между диода и подложката.

Ето малко снимки:








И сравнение между новия Convoy C8 (XPL HI), Convoy C8 (XML-2) и Nitecore EA45S (XPL HI):

Новия Convoy C8 и Nitecore EA45S  са с един и същи диод и затова централното петно е идентично.
Nitecore EA45S обаче е със студен диод и това си личи по синия отенък.
Активен

Boakal

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 171
    • Профил
Re: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков
« Отговор #4 -: октомври 22, 2016, 12:52:02 pm »

Кратко описание как се сменят режимите:

При включен фенен сменяте режимите продължително над 10 пъти.
Няма нужда да броите, идва момент в който фенера спира да сменя и не свети.
Малко след това започва да примигва бързо (на схемата е означено като "buzz"). В този момент трябва да натиснете задния бутон все едно сменяте режим.
Ако успеете започват примигваниятя за избор на режима. Те са по-бавни от предните. Примигванията са организиарани така:
За 1 примигва веднъж следва интервал и примигва два пъти за режим 2, отново интервал и съответно три примигвания за режим 3.
Това се повтаря до края. Аз лично ако искам да сменя режим 5 броя само интервалите между примигванията. В момемта в който почне 5-тото примигване гася фенера. Така избрания режим вече е петия.
Включването и изключването на паметта е по-лесно. Просто изключвате фенера по време второто бързо примигане ("buzz").
Активен

Boakal

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 171
    • Профил
Re: Новият фенер Convoy C8, XPL-HI - неразличим от марков
« Отговор #5 -: декември 07, 2016, 13:25:10 pm »

Сравнение между
1.Klarus XT11GT с диод XHP35 HI, 2000 лумена, 400 метра лъч, 35 мм глава;
 и
2.Convoy C8 диод XPL HI V2-1A, усилен драйвер 7135*10 3.6A, около 1200 лумена и 350 метра лъч, 45 мм глава;
Convoy C8 е с малко по-голям рефлектор и с физически по-малък диод. Дали това има значение?
Разстоянието до целта е 50 метра.
Линк:
http://budgetlightforum.com/node/51244


Klarus XT11GT XHP35 HI D4


Convoy C8 XPL HI V2-1A 7135*10 3.6A


Новият далекобоен диод XHP35 HI два повече лумени от своя предшественик XPL HI, но без голям рефлектор ползата е малка.
Активен