Airsoft Bulgaria Forum
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:


Автор Тема: Официалните игрови правила на "Еърсофт България"  (Прочетена 19725 пъти)

Duvi

  • София
  • Администратор
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 965
    • Профил
    • Duvi`s life

Задължително всички трябва да се запознаят с тези правила и да ги спазват.

Целта на този документ е да регулира игрите провеждани от (или под опеката на) "Еърсофт България".
 
Ако не е посочено изрично друго, тези правила са в сила винаги при провеждане на такива мероприятия.

ПРАВИЛА ЗА БЕЗОПАСНОСТ

Участие
     За участие в игра се допускат навършили 18 години психически и физически здрави лица.
     Забранява се участието в игра на лица под въздействието на дрога или такива употребили алкохол.
     Забранява се консумирането на алкохолни напитки и опиатни или стимулиращи средства по време на игра.

Защита на очите
     Носенето на защитни очила е задължително по време на всички игри, през цялото време, освен в „безопасните зони”.
     Одобрени от Еърсофт София са очила с плака от поликарбонат 2.2мм, защитаващи очите и отстрани (Европейски стандарт CE EN166).
     Очила, за които има съмнения относно пригодността, задължително се прострелват преди игра от организаторите или съдиите.
     ЗАБРАНЯВА се да се свалят очилата по време на игра. При повреда или друг проблем с очилата, играчът с проблем е длъжен да оповести това и бива съпроводен от най-близкия до него играч до „безопасна зона”.
     При забелязване на играч без очила, играчите са длъжни да оповестят това и да процедират по гореописания начин. Абсолютно се забранява стрелба по хора, които не носят защитни очила.
     Горещо се препоръчват очила затворен тип, които нямат разстояния и празнини между плаката и лицето, както и пейнтбол маски или
специализирани еърсофт такива.

Защита на тялото и главата
     Силно се препоръчва  носенето на дреха с дълги ръкави и панталон с дълги крачоли, както и на шапка или каска за защита на главата
от попадения. Препоръчително е и използването на високи (туристически) обувки, ръкавици и наколенки.

Оранжева жилетка/шапка /кърпа
     Всеки играч, съдия, организатор и участник в игрите, трябва да носи  оранжева жилетка, шапка или кърпа (с размер не по- малък
от 40cm x 40cm), за маркиране при елиминация, или при излизане „оф гейм“.

Муниции
     ЗАБРАНЯВА се използването на стъклени и метални  топчета.

Отношение към оръжието
     При пренасяне на оръжието към и от игра, носете го в калъф.
     Не само, че това е най-сигурният начин за пренасяне на оръжие, а и предпазва оръжието от надрасквания / счупвания (еърсофт
оръжията могат да бъдат доста крехки). На много места, единственият начин легално да се пренася оръжие е в калъф.
     Помнете, че е много трудно да се различи еърсофт от бойно оръжие на пръв поглед.
     НИКОГА, НИКОГА не изнасяйте еърсофт реплики на публични места. Тъй като те много приличат на истински огнестрелни оръжия, има голям шанс да се окажете от грешната страна на органите на реда ;) Очевидно, това трябва да се избегне!
     Ножовете могат да бъдат използвани само като инструменти за битови и полеви работи.
     Абсолютно се забранява носенето на бойно оръжие по време на игра !!!

Правила за стрелба
     Забранява се стрелба на сляпо. Когато играчът не може да види към какво сочи цевта, това е стрелба на сляпо. Стрелецът трябва
да вижда целта към която стреля. Забранява се оръжието да се провира в дупки и цепнатини, или да се подава зад ъгъла и да се
стреля на сляпо („либерийската”).
 
Физически контакт
     Всеки нежелан или неоправдан физически контакт като например захват, сграбчване или задържане за дрехи или оръжие/екипировка на друг играч е забранено.
     Единствените приемливи ситуации, в които играч може да докосва друг играч е да се окаже помощ на друг играч в критична ситуация.

Първа помощ
     Първа медицинска помощ е отговорност на самият играч.
     Организаторите не носят никаква отговорност за настъпили физически/психически травми или увреждания.
     Всеки един играч е длъжен да носи индивидуален медицински пакет, както и да прецени самостоятелно своят здравен статус и
възможността му да участва в играта.

ОРЪЖИЯ И СПЕЦИАЛНИ УСТРОЙСТВА
     Еърсофт репликите са нискоенергийни пневматични оръжия, които стрелят с 6 мм. пластмасови топчета. Те са копия на реални оръжия,
но са напълно различни като конструкция, материал и начин на работа. Обикновено кинетичната енергия е 0,5-3,3 джаула, така че те
остават доста под разрешените от законите в България 24 джаула, и не подлежат на разрешителен, или уведомителен режим.
     В игра се допускат само екипировка и оръжие, одобрени от екипа на "Еърсофт София" или организаторите на игра.

Ограничения в скоростта на проектилите
     Максималната скорост се измерва в метри е секунда, при изключен хопъп и с използване на 0.20 грамови топчета. Организатора е
длъжен да замери всички оръжия, преди да даде начало на играта.

1. Игра в сгради и близък бой
     В сгради и дистанция по- малка от 10 метра, се ЗАБРАНЯВА използването на всякакви оръжия, стрелящи с повече от 100 m/s.       
     Поради минималните дистанции за стрелба, се препоръчва стрелба в торса, ако ситуацията позволява. Забранява се прицелване
в глава, ако са налични други цели.

2. Игра на открито
клас.........скорост..............Мин. дистанция........тип на стрелба
1............0 до 100 m/s.............1 метър...................Единична
2........101 до 130 m/s...........10 метра...................Единична и Автоматична
3...........0 до 140 m/s............15 метра...................Автоматична **Само за картечници**
4........131 до 140 m/s...........15 метра...................Единична
5........141 до 160 m/s...........25 метра...................Единична (DMR)
6........161 до 200 m/s...........40 метра...................Ръчно презареждане

Тук може да калкулирате скоростта от FPS в М/С:
http://www.convertunits.com/from/fps/to/m/s

DMR оръжия:
     За DMR оръжие се счита всяко оръжие, което стреля от 141 до 160 m/s, позволява само единична стрелба и има дължина на външната
цев, измерена от хопъпа до дулния срез минимум 40 см. Задължително е използването на оптически прицел с прицелна скала.
(Бързомереца не е оптически прицел).
     

Снайперови оръжия:
     За снайперово оръжие се счита всяко оръжие, което стреля над 160 m/s и позволява само единична стрелба, чрез ръчно презареждане.
     
Оръжия за огнева поддръжка:
     Оръжие за огнева поддръжка се счита всяко оръжие, което имитира реално такова и използва пълнители с голям обем (над 1000 бб).
     За такъв клас не се приема картечен пистолет или щурмова пушка с голям капацитет на пълнителя..

Пълнители
     Препоръчително е използването на пълнители, тип "mid-cap" и „real cap“.

     Бункерни пълнители се допускат ЕДИНСТВЕНО на оръжия за огнева поддръжка.
     За бункерен пълнител се счита такъв пълнител, който отговаря на един или повече от долните критерии:
1. Капацитет над 600 топчета.
2. Наличие на възможност за електрическо подаване

Пиротехника и специални устройства
     Използването на всякакъв вид пиротехнически средства е забранено.
     За употреба са разрешени мини, разтяжки и гранати с Green Gas или Со2, както и пружинни мини тип “Claymore”

Маскировка и използване на гили
     Гили/ други елементи наподобяващи гили може да носи играч,който използва реплика на снайпер или DMR.

Комуникационно оборудване
     Използването на радио и електронно оборудване за комуникация в игровото поле е позволено.
     Използването на противниковите радио честоти е строго забранено.
     Използваните честоти за свръзка трябва да са съгласувани с организаторите на играта.
     Честотите, които се ползват на игрите може да видите тук:
     

ПРАВИЛАТА НА ИГРАТА
Правилата са основни и могат да бъдат надграждани при различни сценарии.

Елиминация

     Уцелване навсякъде по тялото предизвиква елиминация. Уцелване във всяка част на екипировката, включително раницата, се брои за елиминация. Забранява се екипировката да се използва като прикритие. (Не може примерно да си свалите раницата, да я поставите на земята и да я използвате като щит).
     Уцелване по оръжието не се счита за елиминация, но оръжието e „повредено“ до елиминацията на играча. Играчът може да се върне до базата/мъртвилото и да „поправи” оръжието си. Също е възможно да се продължи играта с оръжие взето от съотборник.
     Позволява се оставяне на боеприпаси и екипировка от елиминиран играч, непосредствено на мястото на елиминация.
     Уцелване от рикошет не се признава за елиминация. Но „преминаващите” изстрели не се считат за рикошети. „Преминаващи” са тези изстрели, които минават през трева, храсти, листа или лек материал, използван за прикритие.
     Уцелване от играч от същата фракция се брои за елиминация (приятелски огън/ френдли файър).
     Елиминираният играч вдига веднага оръжието си нагоре, задължително казва високо и ясно „Убит” или „Уцелен”, маркира се максимално
бързо с оранжева жилетка/шапка и изключва комуникационното си оборудване.
     „Найф кил“, или „елиминация с нож/ тиха елиминация“ се извършва, като издебнете противник и го потупате с ръка, казвайки
„найф кил“. Елиминираният играч не вика „Ударен“ и не „кърви“. Той трябва да напусне терена в посока към „мъртвилото“ в абсолютна
тишина.
     Играч няма право да "довършва" свой ранен съотборник. Тоест ако ваш съотборник е уцелен и "кърви" не можете да му направите
"найф кил" и да му спестите времето за кървене. Дори и да няма медик наблизо.
     За извършването на „Найф кил“ не е необходимо играча да носи нож или реплика на нож.
     „Нокаут“ или „привеждане в безпомощно състояние“, се извършва като издебнете противник и го потупате с ръка по врата, казвайки
„нокаут“. За разлика от „найф кил“, играчът не е елиминиран, а е приведен в безпомощно състояние (безсъзнание). Той трябва да легне,
без да вика „Ударен“ и да се маркира, и да остане на място 5 минути. След изтичане на петте минути, играчът се връща в игра.
Нокаут не може да се прави на човек носещ каска.
     След поразяването, елиминираният играч напуска по най-бърз начин зоната на престрелка. Но ако се води престрелка в непосредствена
близост, играча ляга по гръб и вдига оръжието си вертикално и стои така до приключване на контакта.
     Забранява се прикриването зад маркиран/ поразен играч.
     Забранява се вербално маркиране на уцелването от страна на стрелящия и всякакво друго коментиране на попаденията по време на
игра. (Вербално маркиране означава да кажете на играча: „айде бе, не те ли уцелих”, „човече напълних те с топчета, айде излизай, а” и
т.н.)

Раняване и Лекуване         
     Когато сценария на играта позволява използването на медици, поразения играч има ЗАДЪЛЖИТЕЛНО време за „кървене“. Стандартно
„кървенето“ е 5 минути, но може да бъде променяно според сценария.
     По време на „кървенето“ поразения играч няма право да комуникира, да се движи и да стреля. Има право само да вика „медик“.
     
Медик 
     Медикът е играч, който е с обозначителна лента/ наръкавен знак с отбелязан червен кръст на нея.
     Лекуването се извършва, чрез връзване/ поставяне на бяла лента върху крайник на ранения, като в рамките на непрекъснати 2 минути,
медикът държи непрестанно физически контакт с поразения играч. След изтичане на времето за лекуване, медикът сваля маркиращата
жилетка/шапка и поразения играч отново е в игра.
      По време на "кървенето" повторни попадения не се зачитат.
      Медикът може да започне лекуването в рамките на времето за „кървене“, т.е. медикът има 5 минути да започне лекуването, по
стандартните правила. Ако не успее в рамките на тези минути да започне лекуване, поразеният играч се счита за елиминиран и отива в мъртвило, където преседява в рамките на уреченото според сценария време за това..
     Ако медикът стреля по време на лекуването, лекуването започва с нови 2мин.
     Веднъж лекуван и повторно поразен, играчът се счита за елиминиран и се отправя директно към мъртвилото.
     Елиминираният играч трябва веднага да се насочи към „мъртвилото“ и няма право да общува с „живите” играчи, нито да произвежда
изстрели с оръжието си.
    Забранява се стрелба по маркирани/елиминирани играчи.

Изтегляне на ранен
     Ранен играч може да бъде изтеглен на безопасно място от съотборник.
     Раненият се изтегля на безопасно място в рамките на времето за „кървене“.
     Изтеглящия първо сваля оранжевата маркировка на поразения, и го подкрепя/ изтегля на безопасно място, където в рамките на времето
за „кървене“ може да бъде лекуван от медик. Изтеглянето става бавно- забранено е тичането. Издърпване, влачене или носене на
поразен играч се извършва ЕДИНСТВЕНО с негово съгласие.
     След сваляне на оранжевата маркировка, попадение в „ранения“ играч се счита за елиминиран и отива в мъртвило, където преседява в
рамките на уреченото според сценария време за това..

Правила за пленяване на противников играч
     ПРОТИВНИКОВИ ИГРАЧИ МОГАТ ДА СЕ ПЛЕНЯВАТ, САМО АКО Е ИЗРИЧНО РАЗРЕШЕНО В СЦЕНАРИЯ:
     Пленяването се извършва след излекуване на кървящ играч от медик на противниковата фракция.
     Пленяване може да се извърши и когато се издебне противник, и той представлява ясна цел за поразяване. След като се извика
“Предай се“, „Горе ръцете“, „Не мърдай“, противника трябва да обяви ясно и чисто желанието си да се предаде. "Пленявания" играч
не е длъжен да се съобрази със заповедта и може да опита да се прикрие и отвърне на огъня.
     Физически контакт по време на пленяване се изразява само с претърсване.
     Пленен играч може да бъде претърсван ЕДИНСТВЕНО с негово съгласие.
     Претърсваният играч може да прекрати претърсването във всеки един момент.
     За обезопасяване на пленник се симулира/ маркира поставяне на белезници.
     Всяко открито оръжие се маркира като отнето и се изважда пълнителя с оглед обезопасяването му (пълнителите остават в пленения играч), след което то не може да бъде използвано от него. Всяко немаркирано като отнето оръжие, може да бъде използвано от пленения играч.
     Пленен играч няма право да използва "найф кил".
     От пленен играч може да бъде отнеман ЕДИНСТВЕНО игрален инвентар (ленти за лекуване, карти и т.н.)
     В случай, че играч откаже да бъде претърсен, това автоматично обезопасява всички носени от него оръжия, а той е длъжен да предаде
абсолютно целия предоставен му игрови инвентар, както и да предостави всякаква игрова информация.
     Стандартното време за задържане в плен е 20 минути, след което играчът се освобождава и може да се включи в играта след минаване
през мъртвилото на неговата фракция. (Времето за пленяване може да бъде променяно в зависимост от сценария и длъжността/ролята на
играча).
     Ако пленника бъде оставен без наблюдение, може да избяга.

Мъртвило
„Мъртвило“ е предварително маркирано място, където отиват „елиминираните“ играчи, и след регламентиран от сценария или
организаторите престой, се връщат в игра. Мъртвилото е със статут на „Безопасна зона”

Безопасни зони
     „Безопасна зона” е предварително маркирано място, където е ЗАБРАНЕНА стрелба с всякакъв вид оръжие, и по какъвто и да е повод.
     Безопасните зани се оповестяват непосредствено преди всяка игра. Безопасни зони по подразбиране са местата за паркиране и почивка, както и мъртвилата.
     Играчите не бива да влизат в престрелка с опонент от, в, и / или през зона, която е обозначена като безопасна. При влизане в такива зони играчът е длъжен да свали пълнителя на оръжието си, да даде контролен изстрел в безопасна посока към земята и да постави предпазителя, като държи през цялото време дулото на оръжието си, насочено към земята.
     
Стоп - Игра
     "Стоп-игра" ще бъде използван само в случай на извънредни ситуации като инциденти, сериозни наранявания, изискващи медицинска помощ, известяване на лични спешни случаи или присъствие на незащитени цивилни на терена.

Граници на терена
     Играчите трябва да се съобразяват с границите на игровото поле, установени от организаторите преди започване на игра.
     Всякакви отклонения от установените игрови и теренни граници са лична отговорност.


Провеждане и приключване на играта
     Всяка мисия се счита за започнала когато организаторът даде сигнал за начало, предварително уговорен с командирите на фракции.
Аналогично, играта завършва, когато организаторът даде сигнал за край, или извика силно фразата „Край на играта”.

Правила на игровия терен
     Някои игрови терени имат специфични правила, които се публикуват заедно с програмата за събитието и се обявяват в началото на играта.
     Ако нещо е изпуснато или загубено, се уведомяват организаторите, след като се даде описание и отличителни белези на предмета.
Търсенето започва след обявяването на край на играта.

Специални условия за игра
     Това са допълнителни правила относно елиминация на играчи, „прераждане” и др. специални правила за сценарии, установени по
предварителна уговорка между всички участници и организаторите.

Поведение- цивилни, органи на реда
     При поява на цивилни в определена зона играта се стопира, като се указва високо и ясно за наличието на такива- „СТОП ИГРА - Цивилни
на терена!”. След тяхното преминаване или отстраняване от игровата зона играта се възстановява от положението считано към момента
на стопиране на играта.
     При поява на полиция или други длъжностни лица играта се прекратява, оръжието минава на предпазител и се уведомяват веднага организаторите.
     Не съществува ограничителен режим за притежаване/употреба на еърсофт оръжията на територията на Република България.
Във всички гореописани случаи поведението и отношението на играчите следва да бъде учтиво, неагресивно и зачитащо правата и
свободата на всеки един гражданин.

Наказания
     При нарушаване на правилата, съдиите налагат следните наказания:

За първо нарушение- предупреждение за изгонване от игра.
За второ нарушение- изгонване от игра и предупреждение за ограничаване на участието в 2 поредни игри.
За трето нарушение- ограничаване на участието в 2 поредни игри
За четвърто нарушение- наказание на отбора с отсъствие за 2 поредни игри
За пето нарушение- персонално и окончателно недопускане до игри

     При проблем с играч не се навлиза в спорове по време на самата игра. Най- добре спорещите да напуснат полето на действие и да
охладят страстите.
     Не се толерира нападателно отношение, заплахи и обиди.
     След приключване на играта е задължително да се съобщи на организаторите и командирите на фракции за проблема. Оставете те
да го решат.

------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------

     Пазете природата! Не оставяйте след себе си отпадъци и фасове, приберете ги в джоба, в раницата, или в пепелник.
     Съблюдавайте правилата и нормите за пожарна безопасност.
     Посочените в тези правила скорости са пределно допустими, те не са цел за „напомпване“ на оръжията.
     Опознайте си оръжието, простреляйте си мерните прибори, и помнете: целта на еърсофта е забавление!
     Еърсофт не е трупане на „фрагове“. Това е само игра, не е състезание. Целта не е нараняване на „противника“- другата неделя
може да „воювате“ рамо до рамо ведна фракция с него.
     Не намесвайте лични проблеми докато се забавлявате, така разваляте удоволствието на другите!!!
     Не се опитвайте да намерите пролуки в правилата. Не се опитвайте да търсите слабите места на сценария. Така разваляте
удоволствието на всички присъстващи.
     Ако двама противници стрелят и се поразят едновременно ( с разлика, примерно, 2 сек.), не влизайте в разправия- кой е стрелял първи,
кой втори. Стиснете си ръцете, маркирайте се и двамата, и се приберете в „мъртвилото“. Това е джентълменска игра, разчита на честта и
спортния дух на участниците, не го забравяйте.
     Не бързайте да обвинявате някой в измама, само защото сте стреляли по него. Може да не сте го уцелили. Не се самозаблуждавайте, че
топчетата отиват винаги точно там, където се целите.   
     Не се надценявайте, дори най- добрия стрелец може да пропусне малка движеща се мишена. Винаги имайте предвид, че топчетата са
леки, и лесно се отклоняват.. 
Еърсофт е отборна игра с цел забавление, не съревнование. Всички сме се събрали да играем за удоволствие и разтуха.
« Последна редакция: септември 04, 2018, 10:28:19 am от Меч »
Активен

Меч

  • Администратор
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8 015
    • Профил
    • AirsoftBulgaria
Re: Официалните игрови правила на "Еърсофт България"
« Отговор #1 -: април 04, 2015, 22:32:42 pm »

Официалните правила за игра, обявени през 2015 година от "Еърсофт София",
одобрени и от другите национални еърсофт отбори в България, са приложими
и влизат в сила и като правила на "Еърсофт България".

Поздрави,
Активен
Д-р Мечков Лечителят
психиатричен гинеколог на свободна практика;
лекува всякакви форумни заболявания